• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Paganmoon

Member
Hi all, visitor from Ireland here! Going to Stockholm and Gothenburg in October and wanted to see if anyone would recommend stuff to do with my fiancee while we're there! Really looking forward to the food, I hear Sweden has some great restaurants!

Also, is everything really closed on Sundays or just certain parts of Stockholm?

Pretty much everything should be open on Sundays though, closing on Sundays hasn't really been a thing for a long time. Only in Norway is it still a thing.

In Gothenburg, I'd recommend Hummer och Korv (Lobster and Sausage), at Södra Vägen 8, very close to the main avenue of the city. As the name suggest, they've got lobster and sausage :)
 

CoolOff

Member
Hi all, visitor from Ireland here! Going to Stockholm and Gothenburg in October and wanted to see if anyone would recommend stuff to do with my fiancee while we're there! Really looking forward to the food, I hear Sweden has some great restaurants!

Also, is everything really closed on Sundays or just certain parts of Stockholm?

My Stockholm-gem in terms of food is Racamaca, it's sort of tapas-inspired. Really chill staff, great food, and affordable as well:

http://www.racamaca.se/

The Vasa-museum is really well-liked by tourists, and if you have any interest in photography Fotografiska is a solid visit as well.
 

acohrs

Member
Rösti;218378096 said:
In terms of restaurants, I can recommend these two:

Operakällaren

Karl XII:S torg, Box 1616
111 86 Stockholm

http://www.operakallaren.se/

Tennstopet

Dalagatan 50
Box 6119
102 32 Stockholm

http://www.tennstopet.se/

And Sundays in Stockholm are nothing to cheer for really. I suppose you could purchase a map and do a city tour. But I wouldn't expect any greater adventures to be made on a Sunday.

Pretty much everything should be open on Sundays though, closing on Sundays hasn't really been a thing for a long time. Only in Norway is it still a thing.

In Gothenburg, I'd recommend Hummer och Korv (Lobster and Sausage), at Södra Vägen 8, very close to the main avenue of the city. As the name suggest, they've got lobster and sausage :)

My Stockholm-gem in terms of food is Racamaca, it's sort of tapas-inspired. Really chill staff, great food, and affordable as well:

http://www.racamaca.se/

The Vasa-museum is really well-liked by tourists, and if you have any interest in photography Fotografiska is a solid visit as well.

Thanks all! Really looking forward to the trip, I think Stockholm is one of the most beautiful cities I've ever seen.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Äntligen en Zlatanreklam vi gemensamt kan stå bakom.
It never stops...
giphy.gif
 

Keasar

Member
Om jag ska äta en macka till frukost så vill jag att den tar högst 10 minuter att göra.

Längre än så och jag förbereder lunch eller middag vid det laget.
 

Oh wow.

Wow.

wolf...man ser aldrig dig nu för tiden...vad händer?

Livet händer! Masterstudier + kopiösa mängder festande + resa runt världen + desperat försöka bygga en funktionell vardag = inte mycket mer NeoGAF än en post i Overwatch-tråden då och då. Lurkar ändå GAF typ varje dag because let's be honest, det är ändå bästa stället för spelnyheter.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Meh.

Ledsens limpmacka >>>> hipstermäckish som tar 45 minuter att "arrangera".


Bra mat får ta den tid den tar. Men finns en plats för allt från knäckemacka med ost och kaviar till grissidemacka med diverse, även om min macka med grissida var gjord på rester och tog 5 minuter att "arrangera".
 

Paganmoon

Member
Fucking Bahnhof och stadsnät... Ingen uppkoppling hemma på 3 dagar, inte hört ett pip. Sitter med mobilen via Bluetooth tethering till stationära datorn. blaaah
 
Jag kan intyga att Ledsens macktråd var det som fick mig att börja lurka. I ren skam drog jag mig undan från rampljuset och distanserade mig själv från allt som har med Sverige att göra.
 

Paganmoon

Member
Jag kan intyga att Ledsens macktråd var det som fick mig att börja lurka. I ren skam drog jag mig undan från rampljuset och distanserade mig själv från allt som har med Sverige att göra.

Ärligt tar jag Ledsens "strugglewich" över alla de flesta andra monstermackorna som postades. Vad fan är det för fel på en ostmacka på gott bröd?
 
Ärligt tar jag Ledsens "strugglewich" över alla de flesta andra monstermackorna som postades. Vad fan är det för fel på en ostmacka på gott bröd?

Skojar mest. Jag brukar faktiskt aldrig göra en macka mer komplicerad än en vanlig ostmacka. Min frukost på jobbet brukade mestadels bestå av två brödskivor utan pålägg då jag aldrig orkade ordna någonting vettigare. Skrev det hela mest för dramatisk effekt.
 

Rahvar

Member
Oh wow.

Wow.



Livet händer! Masterstudier + kopiösa mängder festande + resa runt världen + desperat försöka bygga en funktionell vardag = inte mycket mer NeoGAF än en post i Overwatch-tråden då och då. Lurkar ändå GAF typ varje dag because let's be honest, det är ändå bästa stället för spelnyheter.

Det där är en fantastisk kulturkrock
 

Liljagare

Member
Haha, blir en bra en, flyger till LA och Universal Studios idag.

Ska bli kul att se galenskaperna.. :p Plus för shortsväder igen.

Så japp, här blir det en happy halloween!

(synd på flygresans längd bara.. :O hoppas man inte hamnar vid muggen på planet.. :p)
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?

jorma

is now taking requests
Ny tv och ny dator inskaffad! 35 lax fattigare men fuck vilken skillnad det blev på allting. Mina tidigare grejor var 9 år gamla.. det har hänt en del sedan dess kan man ju säga.

Jag kan till och med spela spel hemma via remote deskop på jobbet. Men sag inte det till någon.
 

Bri

Member
Ny tv och ny dator inskaffad! 35 lax fattigare men fuck vilken skillnad det blev på allting. Mina tidigare grejor var 9 år gamla.. det har hänt en del sedan dess kan man ju säga.

Jag kan till och med spela spel hemma via remote deskop på jobbet. Men sag inte det till någon.

Tror det är straffbart att skriva liknande inlägg utan att delge specs på datorn.
 

Liljagare

Member
Jäklar, Halloween var galet, de sa det var 500000 personer ute på gatorna i LA. Kul och annorlunda upplevelse.

Fick mig att sakna Stockholms vattenfestival faktiskt, även om det är nostalgi. :)

Åh jappp, hamnade längst bak vid toaletten på flyget till slutdestinationen. Vajjert. Varje jävla idiot körde in häcken i armen när de gick förbi, de fattade inte att toadörrarna öppnad utåt så de blockerar om de väntar vid dem. Ställ er några rader in i planet, hur svårt ska det vara!? AAAAAAAAAAH!
 

Hjod

Banned
Åh jappp, hamnade längst bak vid toaletten på flyget till slutdestinationen. Vajjert. Varje jävla idiot körde in häcken i armen när de gick förbi, de fattade inte att toadörrarna öppnad utåt så de blockerar om de väntar vid dem. Ställ er några rader in i planet, hur svårt ska det vara!? AAAAAAAAAAH!

Inte kul och bli arslad hela vägen till Amerikat!
 
Top Bottom