• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Paganmoon

Member
Sitter nog också kvar på kontoret på Malmskillnadsgatan ett tag till.

Kommer inte hem till Göteborg idag tror jag.

Helt jävla sjukt, man skakar ju.
 

Keasar

Member
Vad glad att höra att farsan inte var i Stockholm idag. Han brukar jobba rätt mycket i innerstaden men var ledig idag.
 

Paganmoon

Member
Kom just hem till Göteborg, på vägen från centralen kom en kille fram till mig och frågade om jag ville ha en kram. Vet inte om det var i reaktion till igår, men fan, jag behövde den där kramen. Hade tårar i ögonen resten av vägen hem.

kände ingen skadad så vitt jag vet, och var inte på plats när det hände, satt säker på kontoret ett par hundra meter ifrån, men helvete vad skakig jag vart.
 
Var på företagsbesök i Dublin när jag nåddes av nyheten. Helt sjukt. Alla vi som var på besöket var svennar. De på företaget visste knappt hur de skulle reagera. Fick ställa in allt, många i gänget var gråtandes.
 

Bri

Member
Kom till platsen högst en minut efter att lastbilen körde förbi. Hade handlat på Vasagatan 14:50 och gick uppför Kungsgatan. Först såg jag en kvaddad cykel och en tjej som grät, sen såg jag en kropp mitt på gatan och trodde det var en cykelolycka. Sen såg jag en till kropp och frågade vad som hade hänt. "Det kom en lastbil".

Chocken att befinna sig i något som man bara läser om vanligtvis.

Stackars, stackars människor som blev mördade. Styrka till alla skadade och anhöriga.
 

Keasar

Member
Avskyvärt.

Så glad att höra att det verkar väldigt sannolikt att polisen har tagit den rätta mannen. Nu till att han förhörs och ställs inför rätta.
 

hateradio

The Most Dangerous Yes Man
So, I'm thinking of visiting Sweden and Norway, because I have vacation days and I haven't done anything with my money in terms of world travel.

Is there a particularly good travel site or information guide? It would only be for a few days.
 

CoolOff

Member
So, I'm thinking of visiting Sweden and Norway, because I have vacation days and I haven't done anything with my money in terms of world travel.

Is there a particularly good travel site or information guide? It would only be for a few days.

In addition to the ones above, I've always found Wikitravel to be great for a general overview of the place you're traveling to:

http://wikitravel.org/en/Sweden

http://wikitravel.org/en/Norway

There are good pages for most major cities as well.
 

strafer

member
Aftonbladet gillar verkligen att skrämma slag på en.

ZJ26A1r.png
 

Burbeting

Banned
Hey, I'm a filthy finn visiting Stockholm next week :). It's been like... too many years I've visited Stockholm, and this year is the first time I'm doing it alone. Any recommendations and what places I should see?

Tack så mycket!
 

Paganmoon

Member
Hey, I'm a filthy finn visiting Stockholm next week :). It's been like... too many years I've visited Stockholm, and this year is the first time I'm doing it alone. Any recommendations and what places I should see?

Tack så mycket!

The train to Gothenburg is one of my favorite places to visit while in Stockholm. Can recommend.
 

jorma

is now taking requests
Tror det är första gången jag hör en göteborgare försöka sig på humor som inte är en dålig ordvits... gött mos!
 

Noaloha

Member
Glad midsommar SweGAF. Haven't been in Sweden long, is my today normal Midsommar fare? I was put on a boat at 10am and by 11am I had a beer and a large glass of schnapps in front of me with several food courses incoming and any old excuse for a skol and a gulp. Travailled the Stockholm archipelago and never didn't have a drink in front of me. Got home and I'm still drinking because of course? Everyone's passed out now and I'm just here with a still full fridge of Leffe beers, quivering around and contemplating the day.
 
Glad midsommar SweGAF. Haven't been in Sweden long, is my today normal Midsommar fare? I was put on a boat at 10am and by 11am I had a beer and a large glass of schnapps in front of me with several food courses incoming and any old excuse for a skol and a gulp. Travailled the Stockholm archipelago and never didn't have a drink in front of me. Got home and I'm still drinking because of course? Everyone's passed out now and I'm just here with a still full fridge of Leffe beers, quivering around and contemplating the day.
Sounds pretty typical to me. Maybe not the boat thing but every big Swedish holiday is just different versions on drinking yourself silly, so as long as that is included it can be considered pretty normal.
 

Noaloha

Member
Those folk with the cool waterside houses must get such sore arms this time each year. So many middag sit-downs with a dozen-plus people waving enthusiastically at, seemingly, every single random bus-boat passing by.

My body feels battered 13 hours on by the constant barrage of alcohol. I think I have to pass out until round two tomorrow (dinner/wine party with strangers).
 

Paganmoon

Member
fast i två och en halvtimme på Stockholms Central, pga en fjuttig jävla brand på Burger King, gick fan förbi där medans det osade lite lätt (ångrar rejält att jag tog mig till perrongen istället för utgången). Seriöst att man stoppar all tågtrafik för det... Kunde ju inte ens lämna perrongen och ta ett tåg imorgon istället för dom hade spärrat av överallt.

/Sur
 
Guns N' Roses idag. För 10 år sen när jag gick på gymnasiet var dom mitt favoritband, och jag har i stort sätt väntat på denna spelning sen dess. Obeskrivligt taggad!
 

Keasar

Member
Jävla Jimmie Åkesson, snackar om "integration" och "medkänsla", men man kan se hur han är så nära på att säga "Är du inte vit, gå och ta dig."

Och publiken kämpar verkligen:
tumblr_mhcbzameAC1rjhn1to1_500.gif


"Sverigevänner".
Gå fan och släng dig i Östersjön och flyt mot Ryssland din skit.
 
Top Bottom